ثبت نام دکترای سراسری و پرسش های بی پاسخ
 
kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

ثبت نام ازمون دکترای نیمه متمرکز سراسری از سه شنبه 7/9اغاز و تا 12/9 ادامه دارد.ازمونی که انتخاب نخبه ترین افراد ایران قانونا باید از این مجرا باشد ولی آیا به راستی نخبگان واقعی در هر رشته به دانشگاه راه میابند؟

اگر حقیفتش را بخواهید خیر این آزمون به دلایل ضعف در برگزاری.محتوا.گزینش.و... آزمونی نابرابر است بطوری که فردی با کسب رتبه 4 (مدارک جهت ارائه موجود است) در هیچ دانشگاهی قبول نمی شود ولی فرد دیگر با رتبه 40 در همان دانشگاه پذیرفته میشود.از این نمونه ها بسیار است و متاسفانه هر سال بدتر از سال پیش در این میان دهها سوال بی پاسخ از سوی نخبگان واقعی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای ایران را دارند به ذهن میرسد:

1-چرا این آزمون به صورت غیر متمرکز برگزار میشود مگر نه این که قرار بود با این روش همه به طور یکسان گزینش شوند و اعمال نظر شخصی توسط هیئت گزینش برداشته شود ولی نه تنها این مهم محقق نشد بلکه هزینه روحی و روانی و مالی دیگری بر شرکت کنندگان گذاشته شد و ان هم شرکت در آزمون و دوباره رفتن زیر دست همان هیدت گزینش های کذایی.

2-ملاک هر گزینش باید اطلاعات علمی هر داوطلب در رشته تخصصی خودش باشد گذاشتن تست هوش برای شرکت کنندگان علوم انسانی مانند تاریخ و باستان شناسی و جامعه شناسی که در طول مدت تحصیل خود حتی 1واحد ریاضیات نگذرانده اند آیا ظلم مضاعف بر این دانشجویان نیست؟؟و اصولا چرا کسی که باید در رشته حقوق شرکت کند به سوالات مسخره ای مانند سیما .مینا و شیما یک کمد دارند قرار است که سیما روزهای....آیا واقعا شان یک نخبه کشور پاسخ دادن به چنین سوالی است؟

3-چرا وزارت علوم وسازمان سنجش با وجود ستاندن هزینه ای هنگفت کارنامه برای شرکت کنندگان صادر نمیکند؟

4-معیار و ملاک پذیرش دانشجو پس از قبولی در این آزمون مسخره چیست همان هیئت های گزینش در دانشگاه که برخی توصیه نامه را بیشتر از سواد علمی قبول دارند نیست؟

5-شرط معدل کارشناسی ارشد چه امتیازی دارد؟

6-نقش مقاله های علمی چیست؟و ایا اصولا نقشی دارد؟

7-چرا در قسمت زبان عمومی همان سولات برای یک شرکت کننده باستان شناسی گذارده میشود و همان سوال برای شرکت کننده مترجمی زبان

8-آیا اصلا این آزمون با این همه سر وصدا در راه یافتن نخبگان به بالاترین سطح اموزشی کشور تاثیر دارد یا افرادی که با بورس بدون کمترین سواد علمی در مقطع دکترا پذیرفته میشوند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : 13 دی 1391برچسب:, :: 5:1 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 384
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 390
بازدید ماه : 2091
بازدید کل : 101630
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2